flickr.com |
Disque a vella
de Requián, un día marcado no calendario, fixo dedo a un veciño de Forcas que
transportaba no sollo dun carro, turrado por unha parella de bois, unha carga
pedras de mármore co gallo de arranxarlle un nicho á súa nai que estaba, a
pobriña, a piques de finar no mesmo xergón floreado, recheo de la das ovellas a
casa: la lavada, vareada, cardada e posta ó sol cada dous anos, moi propia para
quentar o corpo nas longas noites de inverno, foi cargando de nenos a barriga da
Florinda, saíndo cara adiante, un tras doutro, até sumar unha ducia: “Non quero
máis fillos, non xa!”, refungaba a muller mentres daba golpes coa vara de
castiñeiro bravo na la esparexida ó sol na corga de cerca...“non te me repoñas,
eh! que máis pare unha coella” –lle dicía Benigno, o seu home, o cal, malia de aparentar
pouca figura, seica estaba dotado de corna de boi grande, tamén padecía un
xeito raro de empatía física: cada golpe de vara que daba Florinda para airear
a la do xergón, Benigno queixábase, dando laios: ai! ai! ai!, mainiño, muller!, mala pécora!
para!, que me doe abaixo.
A
vella de Requián, as codelas non as quere, o miolo non llelo dan, pola contra quedara
ceibe dos abrazos dun home, malia que for un monicreque: chuchada e desdentada
ela, polo paso dos anos, houbo de afuracar o panciño co furabolos para comerlle
o miolo no recadén do carro, gustosa de escoitar, mentres comía o pan mol, o
seu cantar queixoso.
Unha mañá, axiña de persignarse ó pé
do peto das ánimas de Teimende, saíu cara Forcas: en Espiñas, debruzada na parede
dun valado, botoulle un aturulo á ribeira do Sil; en Forcas, ollou en fite o
cruceiro, chorando bágoas porfiadas dos ollos, mais o Señor seica descolgou
unha mao do cravo de pedra para facerlle un aloumiño, reconfortándoa dos choros.
Preto da igrexa de Forcas, andaba
por alí mexendo, facendo que facía se facer ren, o crego da parroquia, remangado
de camisa.
–Meu Deus, que cousa máis fea, o cura
vestido de home! –díxose para os seus adentros, antes de baterlle a queixada co
tatexo de seu, perante ó señor abade que saía dunha caracocha do souto, preto
do sagrado, onde entrara para aliviarse, mentres gardaba, co meneo de seu, 'o
pito vichelocrego' dentro da súa gaiola.
Logo,
tirou cara ó Mao. Ó abeiro do arco da ponte de Conceliñas, foi quitando os
refaixos encebolados, un tras doutro, para as ablucións parsimoniosas como
meiga que se purifica unha vez por san Xoán; cansa da liturxia para a viaxe,
rematou a andaina polo canle da fábrica vella, agora inzada de flores chorimas
deica deitar nunha tumba en San Vitor que lle cadraba coa ofrenda do pan encima
do corazón, fatigado, cubrindo o corpo amolecido con ramallos de flores
chorimas coroadas ó redor do pescozo con campaíñas de estalotes.
Entón,
tras dunha luz amosou San Vitor no alto do penedo onde se erguía antano a súa
capela. Axiña, dun brinco, baixou onda muller, que se dispuña partir para a outra
banda, a pecharlle os luceiros prendidos, mirando o ceo: ós poucos, o ollo do
luar enfocou a antiga necrópole; as fervenzas do canón do Mao calaron: o manto da
noite foi cubrindo de quietude o camposanto.
No
cumio de San Lorenzo, a unha carreiriña de can, o cenobio de San Adrián; embaixo,
no Mao, a fábrica da luz coa pasarela que enfía con Barxacova; enriba, Cristosende: un triángulo máxico da Ribeira
Sacra, cabalístico do número tres.
Ningún comentario:
Publicar un comentario